Privat chauffør Roshan

Vi vil gerne anbefale Roshan, som privat chauffør.

Han er 35 år og har arbejdet inden for hotelbranchen i ca 17 år bl.a. som tjener i Dubai. Han bor i Negombo og er gift.

Han taler flydende engelsk og er meget interesseret i sine omgivelser, og deler gerne ud af sin viden om landet . Han har et meget positivt menneskesyn. Han kører rigtig godt og forsigtigt trods den til tider kaotiske trafik.  Han er meget flexibel og finder hurtig ud af, hvad der har interesse, og kommer med forslag til, hvad der er værd at se.  Er meget præcis og overholder aftaler.Roshan

Vi rejste for første gang i april 2016  i Sri Lanka, og havde planlagt rundrejse med 6 forskellige hoteller hjemmefra.
Vi havde tænkt, at tage bus fra by til by, da vi kun havde brug for transport hver 2. dag, og ikke havde brug for privat chauffør i det daglige.

På den  første tur fra Negombo til Sigiriya valgte vi dog at tage en privat chauffør, og her mødte vi Roshan, der gav os et godt tilbud på kørsel de næste 5 dage. Vi betalte en fast pris ca 460 kr /dag, og kunne så bruge ham lige så meget, som vi havde lyst til.

Vi gik ture, og han ventede på os. Han tog vores bagage, og kørte til Ella og hentede os, da vi tog toget fra Nuwara Eliya til Ella o.s.v.

Vi havde en fantastisk tur, og virkelig god hjælp af Roshan til at finde vej, tale med de lokale og finde attraktioner under vejs.

Venlig hilsen
Søren og Birthe

Brug for en privat chauffør – book en direkte her på siden!

Klik her for mere info.

Tina har også kun gode oplevelser med Roshan – du kan læse hendes indlæg her.

9 kommentarer til “Privat chauffør Roshan”

1. Thomas Blaabjerg

Vi er en familie på fire der på baggrund af Søren og Birthes anbefaling valgte at bruge Roshan som driver og guide i 16 dage i Juli/August 2016. Vi kan kun tilslutte os deres beskrivelse af ham.

Vi havde selv lavet en plan for vores tur og Roshan supplerede jævnligt denne med forslag til afstikkere. Han foreslog gode hoteller som vi aldrig selv ville have fundet og kompetente safariguides i alle de nationalparker vi kom til. Han var til rådighed fra tidlig morgen til sen aften og hjalp med at kommunikere når det var svært, forhandlede rimelige priser og var i mange tilfælde nærmest en privat tjener på restauranter. Han arrangerede en mindeværdig børnefødselsdag i samarbejde med hotellet, fandt pladser i første række til festivalen i Kataragama og meget mere.

Ud over at være venlig, ærlig og i det hele taget et godt menneske så føler vi at han gav os en virkelig personlig oplevelse. Ikke mindst gennem de mange lange samtaler han og jeg havde på forsædet – samtaler om alt fra Sri Lankansk politik til gamle kærester. Som afslutning på ferien var vi til en overdådig frokost hos hans svigerfamilie i Negombo.

Vi kørte i en næsten ny Toyota Hi-Ace ikke-ryger minibus med passager forsikring, air conditioning og masser af plads.

Vi havde pr. mail aftalt en fast pris på 65 USD pr. dag for 16 sammenhængende dage alt inkluderet og med ubegrænset antal kilometre og brændstof. I modsætning til Fernando tours, som vi også havde kontakt til, var Roshan helt åben for ændringer af planen undervejs.

venlig hilsen

Janne og Thomas

2. Thomas Blaabjerg

Hej Kristian.

Vil du ikke nok få ordnet linket til Roshan Dilruk fra listen over anbefalede privarchauffører og få tilføjet den anbefaling af Roshan som jeg skrev for en uge (eller to?) siden. Hans økonomi afhænger i høj grad af at anbefalingerne af ham er tilgængelige.

venlig hilsen

Thomas Blaabjerg

3. Kirsten Falkesgaard Slot

Hej

Vi er på vej til Sri Lanka i februar og vil gerne have en god og pålidelig chauffør og synes, at Roshan lyder venlig og som en god ide.
    Vi kommer en mandag aften, skal direkte til Mirissa og være der 3 dage – videre til tagalle og være der et par dage, hvorefter vi kører til Yala, hvor vi også er et par dage. Herefter kører vi mod Ella, hvor vi gerne vil have en chauffør med os i ca 10 dage mod Colombo. Vi skal i denne første uge jo bare bruge transporten og vil høre – hvordan det giver mest mening – at få en chauffør til at hente os fra vores hotel i Mirissa – eller booke en af dem i anbefaler – men så skal de jo ligge og køre frem og tilbage – eller skal vi sørge for overnatning til dem også?

Vi har kørt med chauffør i Indien for mange år siden – men det var et vældig organiseret “rip off”, hvor vi blev kørt fra fætter til fætter – her har vi bestilt alle hoteller hjemmefra – og vil gerne køres, men uden at få en 5 mand med?
    Mange hilsner
    Kirsten

1. Kristian Konradsen

Hej Kirsten,

Det lyder som en spændende tur.

Chaufførerne plejer at sove ved familie/venner eller på værelser bag hotellerne – som hotellerne udlejer til chaufførerne.

Så i vil ikke opleve, at han er 5. mand når først i er på hotellerne. Men på turen mellem dem vil han typisk fortælle en masse og vise jer ting i ikke havde tænkt på.

Jeg ville vælge en fast chauffør til hele turen. Det giver den bedst pris og han lære jeres behov/foto stop, så i får en super tur.

Mvh

4. Rejse fra 25. jan.-10. feb.-2017

Vi havde mailet med Roshan og kørt med hans chauffør Fernando i 11 dage. Fernando, 32 år, en meget rutineret chauffør, som kender sit land. Kører yderst hensynsfuld i en ofte kaotisk trafik.Fernando er meget optaget af, at man får sine ønsker opfyldt og har altid yderligere han gerne vil vise.Hver morgen starter med hvad vi skal se i dag, og om aftenen repeterer han hvad vi har set. Super godt med så mange indtryk.

Han er yderst diskret, men alligevel meget påpasselig over for sine gæster. Han vil gøre alt for at du får den bedste tur.
    Vi havde selv planlagt ruten, men han havde altid forslag til yderligere input, super godt. Vi har rejst meget, men denne tur var én af de bedst, da Fernando kunne fortælle og vise os så meget, som man ikke kan læse sig til.

Vi ville gerne opleve det lokale Sri Lanka og bo på små overnatninger. Det klarede Fernando rigtig godt. Spiste på små lokale restauranter, Srilankansk mad til små penge. Det var rigtig lækkert mad krydret srilankansk. Altid en ny type mad. Altid nye oplevelser.

Afsluttede vores tur med at besøge hans forældre i Negombo. En stor rørende oplevelse.

Kan kun på det varmeste anbefale Fernando som chauffør. Vi var meget trygge og havde en fantastisk oplevelse. Kørte lige godt 1500 km på en rundtur.

Mange hilsner Hanne og Jens, Viborg

5. Tina Zoe Ditlevsen

Hej Kristian,

Først og fremmest tusind tak for en fantastisk hjemmeside om Sri Lanka. Den har hjulpet min far og jeg enormt meget i planlægningen omkring vores rejse dertil.

Vi er lige kommet hjem i søndags, efter at have været af sted i små 3 uger. Og vi kan ikke få armene ned af begejstring. Og det er derfor jeg skriver til dig; for en af de største årsager til at turen har været så fantastisk er: Roshan, vores chauffør og guide.

Så jeg håber virkelig at du vil poste denne mail på hjemmesiden, så flere kan få samme oplevelse som vi har haft.

Da vi startede planlægningen af vores rejse til Sri Lanka tilbage i november, kontaktede jeg forskellige chauffører.

Det var vigtigt for mig at den chauffør vi valgte, var gearet til at lytte til vores behov. Min far er 71 år og derfor er der visse hensyn der skal tages. Vi kan ikke bare hoppe på et stramt program og følge det slavisk, for måske er der en dag hvor min far har brug for at slappe af. Den eneste som faktisk virkede til at have forståelse for dette, var Roshan.

Alle de andre sendte 15 dages fastlagte tour beskrivelser, uden egentlig at læse hvad det var jeg spurgte om.

Roshan og jeg kommunikerede via Mail og Messenger.(på messenger hedder han: Roshan Fernando)

Efter aftale hentede han os i lufthavnen og veg stort set ikke fra vores side i de 15 dage vi var der. Han var forstående, hjælpsom og omsorgsfuld. Han tog min far under armen, når behovet meldte sig. Var hele tiden lydhør over for ændringer. Han kom selv med forslag til spændende afstikkere. Han sørgede for pæne og billige hoteller, til de dage vi ikke havde booket hjemmefra.

Han fungerede som guide og kunne fortælle en masse spændende detaljer, vi aldrig kunne have læst os til.

Da min far er lidt kræsen, sørgede han for at vi besøgte restauranter, som havde det mad min far kunne lide. Roshan gjorde, at jeg kunne nyde vores ferie uden at bekymre mig det mindste.

Min far og jeg har rejst meget, men kan ærligt sige at turen til Sri Lanka er den bedste ferie vi nogensinde har haft. Vi har allerede besluttet at rejse til Sri Lanka igen til næste år. Her vil vi igen selvfølgelig vælge Roshan som vores chauffør.

Kristian, du må meget gerne poste min email adresse sammen med min mail. Tænker at det kan være at der er nogen der har spørgsmål e.l. til vores tur med Roshan. Og vil enormt gerne hjælpe andre til at få en ligeså fantastisk tur som vi har haft.

Mail: Tina_Zoe_Ditlevsen@hotmail.com

6. Mr. Roshan planlagde sammen med mig min families tur til Sri Lanka.

Familien består af 3 børn og 2 voksne. Planlægningen foregik primært via mail korrespondance og et enkelt tlf. opkald.

Roshan var meget hjælpsom og besvarede beredvilligt alle mine spørgsmål.

Han meddelte fra starten, at han ikke var ledig på vores rejsetidspunkt. Vi tilbragte 14 vidunderlige dage på Sri Lanka i juni-juli 2017. Roshan fandt den perfekte chauffør til os, Piyal Dhammika, som er 47 år gammel og vores varmeste anbefalinger går til vores driver, guide og ven mr. Piyal Dhammika.

Mr. Roshan traf vi i slutningen af vores rejse. Roshan er nu blevet 37 år gammel, nybagt far i november måned 2016 til en lille søn. Roshan har købt en Toyota Hiace som er meget velholdt, har gode komfortable sæder og god baggage plads. Den har uundværlig aircondition og kører super.

Roshan er igang med at bygge ud i sin private bolig, således at han i fremtiden kan tilbyde kunder et billig værelse og overnatning tæt ved lufthavnen ved Negombo.

7. Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn, der kom hjem fra 3 ugers ferie på Sri Lanka den 1. august 2017. Vi havde en fantastisk tur med mange store oplevelser. Vi havde på forhånd lagt en rute og booket hoteller og aftalt med Roshan via email, at han skulle være vores chauffør under hele ferien.

Vi begyndte at skive med Roshan i januar, idet vi ud fra de meget positive anmeldelser ønskede, at han skulle være vores chauffør. Vi sendte vores rejseplan til ham og fik hurtigt svar fra ham om, at han gerne ville være vores chauffør og guide, og at det var en fin plan vi havde lagt. Han fortalte om forskellige steder, vi kunne se undervejs og besvarede vores spørgsmål om hvalsafari, snorkelig, togturen til Ella og meget mere. Han foreslog selv en pris på 65 $ pr. dag, dog mindre for den første dag for at hente os i lufthavnen og køre os til Negombo samt lidt mindre for nogle enkelte andre dage, hvilket vi uden videre accepterede. Vi var spændte på, om han faktisk ville være der i lufthaven som aftalt, men det var han.

Roshan var under hele turen meget pålidelig og hensynsfuld, og han fortalte en masse om Sri Lanka, som vi ikke ville have hørt om, hvis det ikke havde været for ham. Han foreslog også aktiviteter og steder at tage hen under vejs. Vi havde 2-3 dage i Trincomale, hvor vi gav ham helt fri, da vi bare skulle være på stranden, ligesom der var dage, hvor vi kørte meget lidt, fordi vi (alene) gik rundt. Roshan er fra Negombo og bor med sin familie uden for byen. Han var derfor den perfekte guide til at vise os rundt i Negombo.

Vi kan anbefale at hyre en chauffør for hele turen, da det er nem, hurtig og bekvem måde at komme rundt på til en meget rimelig pris, og man får en masse interessante historier og information. Vi var meget glade for Roshan, som ville gøre alt det bedste for os. Man skal være klar over, at man i løbet af 3 uger kommer til at være meget sammen med chaufføren, når man vælger at tage på rundtur. Roshan var god til at finde en balance mellem at lade os være alene ved de seværdigheder, hvor det var oplagt, fx turen op på Sigiria Rock eller gåturen rundt i Kandy for at indsnuse atmosfæren, mens han var sammen med os andre steder, fx på safariturene, hvor det var rart med mere forklaring, end jeepføreren kunne komme med. Det var lidt overvældende for os, hvor serviceminded Roshan er, men vi fandt en balance, som virkede for os. Vi kan derfor ligesom de andre, der har skrevet, varmt anbefale Roshan.

8. Vi er et nygift par, der lige har været på bryllupsrejse i Sri Lanka, hvor vi benyttede Roshan som vores privatchauffør. Vi kan på det varmeste anbefale Roshan. Han er tålmodig, venlig, fleksibel, god til engelsk og god til at komme med ideer til spændende oplevelser de forskellige steder i Sri Lanka, da han kender landet utrolig godt.
    Vi rejste rundt i 12 dage og kan kun sige, at Roshan gjorde vores tur både nemmere og langt mere behagelig. Vi havde ikke på forhånd en fastlagt rute eller rejseplan, og afhang derfor i høj grad af Roshans hjælp og opfindsomhed, hvilket han til fulde leverede.

Tak for at anbefale ham her, vi kan kun give en anbefaling videre med største glæde 🙂